dimecres, 5 de març del 2014

Plataforma per la Llengua: Què és el repte Cocacola?

La plaça de Catalunya de Barcelona serà, el 31 de maig de 2014, l’escenari del #repteCocacola. Aquesta acció massiva organitzada per la Plataforma per la Llengua pretén aplegar 20.000 llaunes buides de Coca-cola amb l’objectiu d’aconseguir estendre l’etiquetatge en català entre les empreses, agafant l’exemple d’una de les multinacionals que, malgrat etiquetar els seus productes en llengües molt menys parlades, ha ignorat des de sempre el català, Coca-cola. Per això, l’acció demanarà a aquesta marca que incorpori la nostra llengua en els seus productes, formant amb les llaunes recollides un mosaic a terra amb la demanda “ETIQUETEU EN CATALÀ!!!”

El 12 de desembre de 1993, ara fa 20 anys, va tenir lloc una acció molt similar que es considera el primer acte de la Plataforma per la Llengua i, que va donar lloc a la seva fundació: en aquella ocasió van ser 15.000 les llaunes que van omplir la plaça Catalunya demanant l’etiquetatge en català. Ja llavors l’acció pretenia persuadir la multinacional que incorporés el català en l’etiquetatge de les seves begudes distribuïdes als territoris de parla catalana. Vint anys després, la Plataforma per la Llengua pot vanagloriar-se d’haver contribuït a fer que el mapa del català sigui molt diferent, i que moltes empreses de tots els àmbits ja incloguin la llengua catalana, però Coca-cola continua sense incorporar el català en les seves etiquetes. Per això, es vol repetir aquesta acció i superar-la, amb l’objectiu clar que l’empresa, aquest cop sí, decideixi etiquetar de manera regular els seus productes també en llengua catalana.

Punts de recollida de llaunes


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada