Ja hi ha 300.000 inscrits a la Via Catalana per la Independència de l'Onze de Setembre, que organitza l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), la majoria dels quals ompliran els trams que hi ha entre el Maresme i l'Alt Penedès. És a dir, el tram central de la cadena humana, on es concentren les ciutats grans, és el més ple. Els sectors més buits continuen essent sobretot al sud, a les comarques de l'Ebre i del Camp de Tarragona, tret d'algunes ciutats on hi ha més ocupació, i en alguns trams del nord, entre Figueres i Girona, els que travessen la Selva.
La presidenta de l'ANC, Carme Forcadell, insisteix a demanar als residents de l'àrea metropolitana que es desplacin cap a aquestes zones menys plenes: 'El país l'any passat es va mobilitzar a Barcelona, ara demanem que Barcelona es desplaci i demostrem que som un país'. 'Estem contents, però hem de ser molts més.'
Cada tram equival aproximadament a uns cinc-cents metres, i n'hi ha set-cents vint-i-dos. Els primers trams del nord, al Pertús, i al sud, a Alcanar, ja fa dies que van quedar plens. Però és tant al nord del recorregut com, sobretot, al sud on hi ha més espais buits o tan sols mig plens.
Al sud, alguns dels trams que recorren la N-340 són els més buits del traçat:
- D’Alcanar a Amposta (del tram 4 al 38, excepte el 27)
- Abans d'arribar a Amposta, els trams 44 i 45
- Amposta a l’Ampolla (del tram 50 al 76, excepte del 55 al 58)
- De l’Ampolla a l’Ametlla de Mar (del tram 81 al 95, excepte el 91)
- Entre el Perelló i Calafat (del 98 al 111 i el 114)
- A l'Hospitalet de l'Infant (del 124 al 159, excepte del 137 al 143)
- A l'Hospitalet de l'Infant i Mont-roig del Camp, el 162
- De Mont-roig del Camp a Reus (del 166 al 196, excepte el següents: 170, 171, 174, 179, 181)
- De Reus a Tarragona (del 207 al 227)
- De Tarragona a Torredembarra (del 238 al 252)
- A Torredembarra, els trams 255 i 256
- De Torredembarra al Francàs (del 263 al 269)
- Del Francàs al Vendrell (del 273 al 285, excepte el tram 280)
- Del Vendrell a l'Arboç (del 291 al 299, excepte el 293 i el 296)
Al nord del traçat, que recorre la N-II, els trams als quals encara hi falta gent són:
- Entre Palafolls i Tordera (els trams 526 i 527 i els 535 i 537)
- Entre Terrabrava i El Molí (del 540 al 546)
- A Sils, el 560
- A Caldes de Malavella (del 562 al 567, excepte el 564)
- A Medinyà, el 617
- Entre Cervià de Ter i Orriols (del 626 al 638, excepte el 631 i el 632)
- A Vildemuls, el 642
- Entre Bàscara a Figueres (del 650 al 668, excepte el 664 i el 666)
- A la Jonquera (del 691 al 718, excepte del 693 al 695, 697 i 698, 701, 706 i 707)
La majoria de nuclis urbans i els trams més propers ja són plens. Vegeu-ho sobre el mapa.
Podeu inscriure-us al recorregut de la Via Catalana omplint aquest formulari. Per al ramal valencià, cliqueu ací. I per al tram de Catalunya Nord, la informació és ací.
Font: VilaWeb
Potser que expliquessiu com heu previst l'aparcament dels cotxes per la gent que es desplaci perquè és evident que a Barcelona no va haver-hi aquest problema que considero important. Això potser ens engrascaria. Gràcies.
ResponEliminaCertament a Barcelona ciutat es podrà fer servir el transport públic, i a altres punts del recorregut de la VIA caldrà acudir-hi amb cotxe particular, o bé amb els autocars que estem organtizant des de les territorials de tot el país.
ResponEliminaLa previsió d'aparcament és responsabilitat de les territorials que tenen trams en la seva zona, i ben segur que hi estan treballant.
Ànim i a omplir tot el recoregut entre tots d'una manera o altra.