dimarts, 26 de juliol del 2016

Xevi Xirgo: «No t'hi amoïnis, Rull»

No t'hi amoïnis, Josep Rull. No hi ha res a fer. Ja sé que ahir, conseller, vas presentar un manifest unitari del món municipal (que tenia el vistiplau, un fet gens menor, de l'Ajuntament de Barcelona, de l'Associació Catalana de Municipis i de la Federació de Municipis de Catalunya) en què es reclama a l'Estat millores a les línies ferroviàries del país que són competència seva. I sé també que ahir vas amenaçar (vas tornar a amenaçar, per ser més exactes) amb dur Adif als jutjats el mes d'octubre vinent si no posen fil a l'agulla als quatre mil milions d'euros d'inversions pactades entre el 2014 i el 2016 i que no s'han fet. I sé, conseller, que n'estàs tip, d'haver de gestionar, dia sí dia també, els embolics d'una xarxa de ferrocarrils que en realitat és d'un altre. Un dia un tren que es para perquè sí, un dia perquè cau una catenària, un dia perquè hi ha un petit descarrilament i un dia perquè hi ha vaga de treballadors. No t'hi amoïnis, conseller Rull, que no hi ha res a fer. El teu predecessor Santi Vila ho va provar de bon rotllo, fent-se amic amb la seva homòloga Ana Pastor, i tampoc se'n va sortir. No hi ha res a fer, conseller. Ni de bon rotllo ni de mal rotllo. Són així. Se'ls en fum. La resposta al teu manifest la vam tenir ahir mateix, quan vàrem tornar a tenir dos-cents cinquanta viatgers atrapats en un tren a l'Ametlla de Mar. O amb la vergonya aquesta de la línia Lleida-la Pobla de Segur, que com que dels vuitanta quilòmetres de trajecte n'hi ha 1,9 que són competència de Foment, en aquest tram ridícul heu de canviar de maquinista i el de Ferrocarrils ha de deixar el tren en mans del de Renfe. Quan en comptes d'arreglar les seves mancances Renfe, Adif, el ministeri i qui sigui el que fan és això, dedicar-se a una ridícula discussió de competències, ja està tot dit. Ni de bon rotllo ni de mal rotllo. Ni festejant-los, com va fer Vila, ni amenaçant-los amb denúncies. Res. La diagnosi està feta, conseller. No hi ha res a fer. I a hores d'ara no sé ni si cal continuar provant-ho. No fos cas que aquest increment del 2,2% de l'independentisme a Catalunya que constatava divendres el CEO fos en bona part gràcies a l'independentisme ferroviari.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada