(ACN).- Els ministres de Transport de la Unió Europea han ratificat aquest dilluns el corredor mediterrani i l'atlàntic com a prioritaris i han tornat a deixar fora de la llista el túnel central pels Pirineus. Tot i la insistència de la ministra espanyola de Foment, Ana Pastor, i dels eurodiputats del PP i el PSOE, aquesta obra que implicaria foradar els Pirineus per connectar l'Estat amb França s'ha quedat sense finançament europeu . En una roda de premsa des de Luxemburg al final de la reunió dels ministres de Transport dels 27, l'eurocomissari Siim Kallas ha reiterat que el mapa ferroviari "està acabat". "Vam negociar tres anys sobre aquests mapes", ha recordat Kallas.
Insistint fins l’últim minut
Preguntada per la travessia pels Pirineus, la ministra Pastor havia reiterat aquest dilluns que el govern espanyol seguia treballant per incloure a la llista "totes les propostes".
Insistint fins l’últim minut
Preguntada per la travessia pels Pirineus, la ministra Pastor havia reiterat aquest dilluns que el govern espanyol seguia treballant per incloure a la llista "totes les propostes".
El 19 d'octubre del 2011, durant la presentació de les eixos prioritaris en infraestructures fins el 2020, el comissari de Transport ja va anunciar que Brussel·les proposava donar suport econòmic al traçat íntegre del corredor mediterrani, des de la frontera fins a Algesires, i al traçat atlàntic; i que, en canvi, descartava construir un túnel a través dels Pirineus per connectar amb França. El govern espanyol i els eurodiputats del PP i el PSOE, però, han insistit des d'aleshores en la inclusió, també, d'aquesta connexió a través de les muntanyes, i ho han fet en tots els processos de la negociació, inclosos el Consell i el Parlament Europeu. Kallas, però, ha reiterat en diverses ocasions que els mapes "estan tancats" i que no es poden redibuixar de nou.
Font: Directe.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada