Encara no fa ni dues setmanes que es van obrir les inscripcions a la Via Catalana per la Independència de l'Onze de Setembre vinent, que organitza l'Assemblea Nacional Catalana. I avui ja hi ha més de 125.000 inscrits, la majoria dels quals omplen els trams que hi ha entre el Maresme i l'Alt Penedès, és a dir, el tram central de la cadena humana. Allà on hi ha sectors més buits és sobretot al sud, a les comarques de l'Ebre i del Camp de Tarragona, tret d'algunes ciutats on hi ha més ocupació, i en alguns trams del nord, entre Figueres i Girona, els que travessen la Selva i alguns de la costa del Maresme.
Cada tram equival aproximadament a uns cinc-cents metres, i n'hi ha set-cents vint-i-dos. Els primers trams del nord, al Pertús, i al sud, a Alcanar, ja fa dies que van quedar plens. Però és tant al nord del recorregut com al sud on hi ha més espais buits o tan sols mig plens.
La major part de l'espai que hi ha entre el tram 692 i el 720, és a dir, entre Figueres i el Pertús, és poc ple. Però dins de Figueres pràcticament no hi queda lloc.
Passat Figueres, en direcció cap al sud, hi torna a haver molts trams disponibles, ben bé fins a Girona. Entre el 607 i el 671 hi ha molts sectors amb poca ocupació, tret d'alguns de dispersos que sí que són plens, com ara dins de Bàscara.
A la ciutat de Girona els trams de la cadena humana han quedat pràcticament plens. No hi ha lloc ni tan sols en els trams que hi ha més al sud de la ciutat.
Però més al sud de Girona hi ha molta disponibilitat en la gran majoria dels trams que travessen la comarca de la Selva, fins a Tordera, on també queda lloc per a inscriure's encara en els trams que travessen la vila. Entre Tordera i Malgrat de Mar hi ha molt lloc disponible; són els trams entre el 528 i el 519.
Si continuem repassant el recorregut cap al sud, encara hi ha molts trams sense ocupar a tota la costa del Maresme, sobretot entre Malgrat de Mar i Arenys de Mar (trams entre el 484 i el 517), passant per Pineda de Mar, Calella, Sant Pol de Mar i Canet de Mar. Dins els nuclis urbans d'aquests municipis hi ha ben pocs llocs disponibles; en canvi, entremig, molts.
Entre Arenys de Mar i Mataró l'ocupació és alta en la majoria de trams, però encara hi ha lloc, amb uns quants trams amb força espai (466 a 469).
Des de Mataró fins a Badalona pràcticament tot és ple, i entre Badalona i Vilafranca del Penedès, tot, àdhuc una mica més enllà, fins a Santa Margarida i els Monjos.
El sud, per omplir
Tot el tram sud de la Via Catalana és el que de moment és més buit: són els primers tres-cents trams, és a dir, els primers cent cinquanta quilòmetres des del sud cap al nord. Hi ha disponibilitat fins i tot dins de poblacions com l'Arboç, el Vendrell, Torredembarra, Altafulla i, encara, en alguns barris perifèrics de Tarragona. Però sobretot és entremig d'aquestes ciutats on hi ha més lloc disponible: entre el 234 i el 313, la gran majoria de trams encara s'han d'omplir.
Dins la ciutat de Reus ja no hi ha lloc per a la cadena humana, però tots els trams que hi ha entre Reus i Tarragona encara s'han d'ocupar, amb molta disponibilitat.
Entre Reus i Mont-roig del Camp també queden per omplir tots els trams de la cadena humana (entre el tram 172 i el 197). Ara, entre Mont-roig i l'Ametlla de Mar, passant per l'Hospitalet de l'Infant, ja no queda lloc. Més al sud, entre el tram 114 i el tram 4, gairebé en un dels extrems de la Via Catalana, l'ocupació és baixa, tret dels trams que passen pel Perelló, l'Ampolla i Amposta.
La web de l'ANC des d'on es poden fer les inscripcions és aquesta: via.assemblea.cat.
Font: VilaWeb
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada