diumenge, 27 d’abril del 2014

Els catedràtics d'institut alerten que la LOMCE elimina la història del país de les escoles

Els continguts de les matèries troncals es defineixen des de Madrid, sense marge per a les comunitats autònomes

La història del nostre país no té espai per ser ensenyada a les escoles, segons el currículum que el ministeri d'Educació pepara per quan entri en vigor la LOMCE, la nova llei d'Educació promoguda pel ministre Wert. El primer esborrany d'aquesta nova llei defineix el 100% dels continguts de les matèries troncals, cosa que no deixa cap marge a les comunitats autònomes per a afegir-hi continguts. L'esborrany no especifica quantes hores cal dedicar a cada assignatura troncal, però en detalla tant els continguts que la història dels Països Catalans no hi cap.

El president de l'Associació Nacional de Catedràtics d'institut, l'ANCABA, Felip de Vicente, que ja ha fet un primer informe sobre l'esborrany de currículums que ha elaborat el ministeri, ha explicat a Catalunya Ràdio que només hi ha dues solucions si es vol continuar explicant la història del nostre país a les escoles: 'Incrementar molt les hores d'aquesta matèria, al màxim possible, i afegir temes d'història de Catalunya. I l'altra, evidentment, és reduir els continguts que ha posat l'estat, incomplir aquests continguts, reduir-los i introduir més història de Catalunya.'

A més, els catedràtics d'institut consideren que els currículums del ministeri estan tècnicament mal fets, entre altres coses, perquè no deixen marge als professors per fer pràcticament res i exigeix als alumnes estudiar continguts poc adients a l'edat de primparia, com per exemple haver de conèixer les funcions de jutges, magistrats, del Tribunal Suprem o analitzar la constitució de Cadis. L'esborrany de currículums es troba ara en període d'exposició pública fins al 3 de gener. La Generalitat, de moment, encara no s'hi ha pronunciat.

Font: VilaWeb

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada